ROZHOVOR

 

DJ Tuco: "Všechno záleží na tom, kde a pro koho hraju."

Tentokrát vám v rozhovoru týdne představíme sympatického a hudebními škatulkami nespoutaného chlapíka původem z UK, který si říká DJ Tuco a již nějaký ten pátek žije v Praze. Aktivně se věnuje DJingu v klubech, na parties, festivalech a coby DJ & kumpán kryje záda dvojici NI & Emdee v rámci projektu The Regime, předskakuje opravdu velkým hvězdám (Wu-Tang Clan, KRS ONE nebo 50 Cent), píše pro magazín Bbarák či web www.meanbucket.net, nevyhýbá se však ani rádiovým vlnám. Pro svůj eklektický přístup k hudbě bez žánrových předsudků a obdivuhodný přehled o aktuálním hudebním dění jej už nemůžeme ignorovat ani my. Nedávno spáchal supr mix, teď k němu přidal další. V rozhovoru se dozvíte více včetně linků na oba zmiňované mixy.

 
Úvodní otázku si tak nějak nemohu odpustit. Jak jsi se vlastně dostal do Prahy a jak je možné, že někdo dobrovolně opustí hudebně tak "open minded", pestrou a kosmopolitní Anglii? Nestrádáš tady trochu, minimálně co se týče možností volby?

Tak na tuhle otázku se mě ptají téměř vždy, přesto pořád nevím, jak na ni odpovědět. Ke své rodné zemi mám vztah, který bych popsal jako lásku a nenávist zároveň. Tak, jak je tam hudební scéna skvělá, je tam i hodně problémů, jak mých osobních, tak všeobecných, které prostě neskousnu. Než jsem se do Prahy nadobro přestěhoval, párkrát jsem se tu byl podívat, už jsem tu měl  kamarády, a tak jsem se po pár letech cestování rozhodl zůstat na stálo. V té době se tu hip hopová scéna, která mě zajímala nejvíc, na plno rozjížděla. Byla tu spousta koncertů a party, takže pro mě to správné místo na zábavu. Ale po pár letech zjistíš, že to není taková sranda, hlavně kvůli promotérům, kteří bookují pořád dokola ty samé interprety a kapely – Kosheen, Morcheeba, Skye z blbý Morcheeby, John B, DJ Vadim, Bonobo atd. A to je frustrující. Hudební svět kolem nás se pořád žene kupředu, jen Praha je uzavřená v takový divný bublině.

Je to pro mě těžký i jako pro DJe. Jak hip hopová hudba čím dál tím víc proniká na diskotéky a mezi 14leté děti, už mě to tak nebere. Ale nikdo neví, že hraju taky jinou hudbu, pro všechny jsem pořád jen hip hopový DJ. Mám pocit, že pro spoustu lidí tady je těžké pochopit, že někdo dokáže hrát víc než jeden hudební styl. Takže jsem jako DJ dělal hlavně pro The Regime, Emdeeho nebo Nie, ale skoro vůbec sólo. Jenže krása Prahy spočívá taky v tom, že se odsud dá lehce dostat do spousty okolních zemí. A tak jsem rozhodil sítě a díky svým kontaktům z internetu teď posledního půl roku hraju svý sólo věci víc mimo Českou republiku než v ní!  Pokud mě nechtěj bookovat tady, musím se poohlédnout jinde. Mám dokonce jednou za měsíc rezidentní večírek v Tyrolech! Tohle by se nikdy nestalo, kdybych pořád žil v UK, to je ten ostrovní problém! Jasně, věci v Čechách mají také své hranice, ale Praha je dobrý odrazový můstek.



V čem vidíš hlavní rozdíly mezi hudební scénou zde v Čechách a UK? Mám na mysli například vnímání hudby, otevřenost lidí vůči novým hudebním stylům, možnosti kulturního vyžití a také propojenost jednotlivých subkultur.

Co můžu soudit, neexistuje tady žádné propojení mezi subkulturami. Dokonce tu není ani propojení mezi kulturami samotnými. Vem si například hip hop. Když chceš na mejdanu hrát oldschoolový věci, musíš to napsat na plakát, jinak tě lidi sežerou, protože to není to, cos hrál posledně. A podle mě je to stejný i na houseových a drum and bassových party. Solid Steel je známý pro svoji hudební otevřenost, díky tomu má dobrou pověst všude ve světě. Ale pokud u nás nezahraju to, co lidi označují za Ninja Tune hudbu, jsou naštvaný!! Ale co to je Ninja Tune hudba? Pokud se někdo obtěžoval aspoň se podívat na jejich nebo Big Dada rooster v posledních 4 letech, musí vědět, že tomu prostě nejde dát jednotnou nálepku… V UK s tímhle škatulkováním nejsou tak rychle hotoví. Ninja Tune a Big Dada jsou perfektním příkladem spojování subkultur. Najdeš tam širokou škálu umělců od Cinematic Orchestra po Wileyho. Myslím, že jako britskému labelu se Big Dada nedostává toho respektu, který si zaslouží. Vždyť objevili Spank Rock a Diplo. Celý ten propletenec dance/hip hopové scény je dnes obrovský a dluží tomuhle labelu opravdu hodně za šanci, kterou mu dal. Myslím, že díky tomu, že je UK takovým mixem kultur, se lidi nebojí riskovat. Nutno říct, že v tomhle směru jsou i Němci dobří… přestože jsou to Němci… :)

Čím tě CZ/pražská hudební scéna či komunita příjemně překvapila, zaujala a čím tě naopak znechutila? Je něco, co ti zde vysloveně chybí anebo naopak přebývá v porovnání s domovem? Vím, že v UK hodně řešíte problém zvaný gun crime…

No, tady je to skvělý, protože tu v klubech nepanujou žádný předsudky. Britové jsou od přirozenosti docela násilní. A když se napijou, je to ještě horší, takže když jdeš večer ven, nikdy se necítíš úplně bezpečně. Jsem si celkem jistej, že kdyby sis to takhle v pátek v  půl dvanáctý v noci rázoval po hlavní ulici nějakýho menšího anglickýho městečka, setkal bys se s nějakou formou násilí – ať už by było zacílené na tebe nebo ne. Centra měst mají celou řadu dalších problémů, např. se zbraněmi, jak jsi zmínil, a s drogami. Vzhledem k tomu, že to není tak idealizovné jako v Americe, lidé mají sklon k tomu zapomínat, ale na některých místech je situace mnohem horší v Británii.

Ale v Anglii je taky spousta stupidních maličkostí, jako třeba že do většiny klubů musíš být vhodně oblečenej, takže na sobě nemůžeš mít tenisky nebo džíny, což je teda pro mě šílený. Můžeš na sobě mít pár exkluzivních Niků za 5000 Kč, ale patrně to nebude tak nóbl jako pár černých kožených bot, a já miluju svoje tenisky! Česká republika je v tomhle svobodnější, myslím, že mladí lidé mají více možností projevit se tak, jak chtějí, než lidé v Anglii.

Způsob, jakým tu  kluby fungují, je skvělý, hudba, kterou hrají, nemusí být vždy úplně super, ale nemůžu kritizovat kluby samotné, protože se tu nikdy necítím nesvůj a pokaždé je to v pohodě. Chybí mi tu kluby jako Fabric, kde máš během jedné noci  tři nebo čtyři místnosti, kde hrajou úplně jiný styl hudby. Když poslouchám jednu věc celou noc, rychle mě to přestane bavit. Když jdeme v Praze ven, často za jednu noc navštívíme čtyři nebo i víc míst. Krásné na tom je, že je to tady tak malé, že se to dá stihnout. Nemám ale rád bary, kde jsou uvnitř psi. Existují místa a doba pro psy. A už když ho s sebou musíš vzít do baru, tak si ho prosím udržuj pod kontrolou. Mám rád psy, ale ne ty malý krysovitý.



Jaké kluby, bary a pravidelné i nepravidelné party sis u nás oblíbil? Kam bys třeba v Praze pozval své přátele z UK, kdybys chtěl, aby prožili příjemný večer/mejdan?

Jsem tak často o víkendu mimo město, že je opravdu težký si cokoliv plánovat. Abych byl upřímný, když jsem v Praze a nehraju nebo se tu nic pořádného neděje, dáme si obvykle pár drinků v mé oblíbené herně, zahrajem si kulečník a pak vyrazíme na diskotéku nebo něco podobného. Ten pocit, když v sobotu ve 2 ráno zpíváš nejvyšším možným hlasem Ah Ha, nic nepřekoná! Co se týče "normálních" barů, mám rád Zero a Chateau, Wakata je taky v pohodě, ale z nějakýho důvodu tam nechodíme. Všichni moji kamarádi poslouchaj něco jinýho, takže to záleží na tom, kdo zrovna přijede. Pokud by to byl kámoš z dětství, tak bych ho nejspíš vzal na tu diskotéku. A kdyby přijel kámoš z vejšky, vzal bych ho na hip hopovou nebo d'n'b party. Fakt se to odvíjí jen od toho, kdo to je. Mám hodně rád pražský Solid Steel večírky, i když nejsem asi úplně objektivní, protože na nich většinou hraju. Jinak si žádný pravidelný ani nepravidelný akce, který by mě fakt braly, nedokážu vybavit. Samozřejmě až na pár jednotlivých koncertů. Nikdy jsem nebyl třeba na Plastique, což je mejdan, který bych vidět chtěl. Nejsem si sice jistý, jestli je kadeřnická show L'Orealu pro mě to pravé, ale tu hudbu bych si myslím užil.      

Vím o tobě, že jsi hudebně velice promiskuitní (v dobrém slova smyslu), mezi tvé oblíbené škatulky patří nejenom klasický hip hop, ale i ten abstraktní či vysloveně britský, dále třeba grime, dubstep, baile funk, house a všechny možné formy breaks. Měl jsi takhle široký žánrový záběr odjakživa nebo to je výsledek postupného hudebního vývoje? Co třeba rodiče, měli na tebe v tomhle směru velký vliv? Co poslouchali?

No, když mi bylo asi 9, poslouchal jsem Iron Maiden a Anthrax, ale paralelně s těmahle partama jsem poslouchal taky Bomb The Bass a Beastie Boys. Takže by se dalo říct, že tam někde to začalo, ale velké množství nejrůznějších hudebních stylů jsem vlastně poslouchal odjakživa. Řekl bych, že silný základ jsem měl vždycky v hip-hopu, ale vyrůstal jsem třeba i s lidma, co poslouchali indie, rave, hardcore a dancehall, naše parta nebyla vymezená hudbou, kterou jsme poslouchali.
Hodně mi pomohlo i to, že se v mém rodném městě konával festival Reading, takže jsem měl každej rok možnost vidět spousty a spousty koncertů od hromady kapel. Takhle jsem objevil opravdu hodně muziky. Co se týče mých rodičů, tvrdí o sobě, že měli vždycky rádi dobrou muziku, ale neexistuje mnoho důkazů, které by to potvrzovaly. Co si tak vzpomínám, táta měl spíš mainstreamovější vkus, dnes ho věci, co hrajou na MTV, berou mnohem víc než mě. A mamka je Italka, takže pořád poslouchá příšerný italský pop a Bruce Springsteena. Možná jsem od nich slyšel Rolling Stones, ale většinu těch dalších věcí jsem musel objevit sám. Největší hudební vliv na mě za ta léta měl asi můj brácha…

Ve tvém zatím posledním mixu hodně kombinuješ urban music a taneční hudbu ala house music. Považuješ taneční hudbu & urban music za kompatibilní a propojitelné? Mají si tyhle dvě sféry co nabídnout? Určitě jsi zaregistroval třeba škatulku urban house…



Termín "urban house" jsem zatím neslyšel, ale vím, že existují "urban" formy house music, například celá scéna Baltimore Clubu. Abych byl upřímný, trochu mi uniká ten termín "urban". Co to znamená? Že to pochází z města? Vymysleli to černoši? Kde je hranice mezi tím, co je a co není urban? Je hip hop, který dělá černoch žijící na vesnici urban?

House pochází z disko hudby a má úplně stejné kořeny jako hip hop. Ve svých počátcích ho hráli především mladí černoši na velkých městských územích, takže jestli jde o to něčemu přiřknout nálepku "urban", tak pro mě to 100% urban je. Hip hop a house se od počátků navzájem ovlivňují. A kdyby tomu tak nebylo, nikdy bychom neměli celou rave scénu, nebo drum and basss/jungle, garage, grime, dubstep, Miami bass a do určité míry ani electro. Kenny Dope dělá hip hop & house už roky a roky, stejně jako Armand Van Helden, ani Timbaland nedělá takovou hudbu tím, že by poslouchal pouze hip hop! Jestli chcete současnější důkazy, koukněte se na labely Ed Banger nebo Mad Decent! Takže si obecně myslím, že pokud lidé nejsou ovlivňováni z oblastí mimo svého žánru, vše se jen točí v kruhu, hranice mezi hip hopem a housem je však nyní tenčí, než kdykoli v minulých letech.

Které ze současných hudebních trendů a stylů považuješ za progresivní, nápadité a opravdu prospěšné hudebnímu vývoji? Můžeš zmínit nejenom ty v oblasti urban music ale i ty více elektronické, experimentální až vysloveně taneční. Který žánr momentálně považuješ za ten nejvíce HOT a který si naopak myslíš, že brzo upadne v zapomnění?

Tohle je hodně těžká otázka. Myslím, že každý styl v sobě obsahuje určité progresivní elementy, některé žánry jich jen prostě mají víc než ty ostatní… momentálně mě hodně baví Baltimore Club a Baile Funk, kouzlo téhle hudby spočívá v tom, že je tak strašně neprogresivní, až je svým způsobem progresivní. Oba styly představují velice jednoduché formy hudby bez potřeby si něco dokazovat. Lidé, kteří produkují tuhle hudbu, to nedělají proto, aby była analizována nebo dokonce aby změnila svět. Je to čistě party music a v tom je určitá forma svobody. Myslím, že hodně úžasná je i spousta house music, co teď vychází. Posledních 10 let mě moc nebavila… Nemyslím si, že by nějaký styl někdy úplně vymizel, spíš se přesune do undergroundu nebo se mu v závislosti na místě nebo čase začne říkat nějak jinak.

Jak odhaduješ vývoj hip hopu v následujících letech? Udrží si ten jižanský svoji současnou pozici? A co New York, objeví svého nového krále? Osobně si nemyslím, že by byl mrtev, jen se mění, co ty?  Máš pocit,  že je stále ještě co objevovat? Můžeme očekávat další specifické formy jako hyphy, crunk anebo chopped and screwed?

Hip hop není zrovna v nejlepší situaci. Odtud to takhle nevypadá, ale v Americe a Anglii zájem o něj fakt opadl. Rock ho opět kompletně předhání v prodeji a myslím, že problém je v tom, že je prostě zaseknutý v kruhu a lidem už nezbylo nic, o čem by rapovali. Pro rappery už se pomalu stalo klišé mluvit o tom, že ostatní rappeři jsou samé klišé. Tohle se stává, když je něčeho moc, lidé se prostě začnou nudit. Myslím, že příštích pár let bude kritických. Přestože mám pořád rád hodně hip hopu, který vychází, ať už komerčního nebo undergroundového, vůbec mě nebere obrázek nebo praktiky, které ho obklopily. V tomhle případě se každý snaží využít kulturu proto, aby rychle vydělal peníze, což ji pak naprosto ředí.

Jak už jsem řekl předtím, nemyslím si, že něco umírá nebo mizí, a domnívám se, že na hudbu může mít v rámci jejího vývoje dočasné vystoupení z mainstreamu pozitivní vliv. Crunk je toho skvělým příkladem – před pěti lety, kdy byl objeven, ho nikdo neznal. Proč byl objeven? Protože byl nový a progresivní, ale nebyl vytvořen jako mainstreamová forma hudby. Stvořily ho děcka na dalekém jihu a po léta o něm nikdo jiný nevěděl, nikdo ho neznal. Potom se o něm najednou doslechli ostatní a najednou je to "wow, check this new shit out". Nakonec se do toho zamotají media, velký labely se toho chytí, investujou miliony, nasytí to, až to ztratí říz. Teď, když ten trhák už ochladl a lidé se od toho opět odtahují, se to opět zlepšuje. A takhle je to se vším, pokud se ten náboj už nebere z ulice, ale mají to v rukou milionáři v oblecích, hudba se vytratí.

Co se New Yorku týče, myslím, že by lidi měli nechat toho zoufalého honu na nového krále. Osmdesátá a devadesátá léta už jsou za námi. Jasně že se dostáváme do fáze, kdy lidé zkouší oživovat všechny ty staré styly a může to být i celkem úspěšné, ale obecně si myslím, že se musíme posouvat dál. Přijde čas jiných měst, která postupně vdechnou hudbě nový život. New York vynalezl hip hop, měli by za to být vděční a nechat to být. Nikdo jim to už nevezme. A navíc, navždy tu bude jen jeden Jay-Z.



A jak pro změnu odhaduješ vývoj dubstepu ve srovnání s grimem. Oba hodně souvisí s odkazem UK garage. Boom kolem grimu se zdál být hodně masivní, teď jej však média trochu zanedbávají. Koho z dlouhodobého hlediska považuješ za většího favorita či dokonce vítěze a který z těchto dvou žánrů je ti hudebně bližší?

Nejsem expert ani přes jedno, líbí se mi a respektuju oba styly, ale znalosti mám trochu omezené. Což je vtipný, protože si mě lidi s grimem pořád spojují. Trochu to hraju, ale ne víc než cokoliv jinýho. Grime je na tom podobně jako crunk. Zásahy major labelů a špatně prodávaná alba vedly k ukončení smluv mezi mnoha umělci a labely. Je těžký říct, jaký je mezi těmito styly rozdíl, je to něco asi jako mezi hip hopem a trip hopem? Myslím, že je hodně dobrých producentů obou žánrů, skvělým příkladem je Side 9000 a Shadow Drrop. Oba dělají hudbu na stejné úrovni jako kdokoli z UK, ale bohužel se nedostává dobrých grimeových MC's, spíš je hodně těch špatných.

Co tě v hudbě momentálně nejvíce baví. Mám na mysli MC's, zpěváky/zpěvačky či celé projekty, producenty, labely, alba, kompilace, bez ohledu na škatulky.

V tuhle chvíli si myslím, že Diplo udělal skvělé věci pro taneční hudbu. Způsobil, že DJ's jako jsem já můžou vystoupit a hrát cokoliv se nám chce. Taky se fakt snažil posunout underground scénu, zvlášť třeba Baile Funk. Jakože nemusí být originální, ale jediný důvod, proč můžete na pražském radiu Wave slyšet Bonde De Role, je právě a jedině on. V tuhle chvíli je nejspíš nejvlivnější DJ na světě, a přesto tu o něm ví tak málo lidí. Jen se podívejte jak pomohl M.I.A.! Ohromný vliv na mě měli také Spank Rock. Fakt mě bere spousta věci Ed Bangera, Switche, taky A-Track mě teď totálně rozsekává. Stejně jako Flosstradamus, Kid Sister... Poslouchám toho fakt hodně kámo a je těžký to dát všechno dohromady, třeba posledních pár dní si dávám čistej hip hop 90. let, ovlivněnej ragga, vždycky budu velkým fandou Jay-Zího. Fakt to záleží na náladě, klidně můžu celý dny strávit na The Pixies nebo The Cure a pak se ráno probudím a neposlouchám nic jinýho než DJ Assult a Disco D.

Máš za poslední dobu nějaký výrazný objev? Myslím tím, na koho si v budoucnu máme dávat opravdu dobrý pozor? Jak jednotlivce, celé projekty, tak třeba i labely?

Myslím, že by všichni měli zcheckovat edIT - Certified Air Raid Material. Jeho věci jsou ujetý. Jeden z mých oblíbenců je právě teď chlápek jménem Rustie ze Skotska, myslím, že od něj se dočkáme velkých věcí! Blaqstarr, Kid Sister se taky dostávají nahoru. Podle mě bude příští velký rapper chlápek z Washingtonu DC, kterej si říká Wale. Už teď je ohromnej, a to ještě nepodepsal žádnou smlouvu. Stojí za to kouknout na věci od Cool Kids, stejně jako téměř všechno od A–Trakova labelu Fool's Gold Records. "Fool Gold" má potenciál uspět, taky Soulja Boy bude v příštích dvanácti měsících NEJLEPŠÍ, o tom není pochyb. Yelle, Cousin Cole, Curtis Vodka, Uffie.. jsou tady hory talentů, na které si zrovna teď nemůžu vzpomenout. Co se týče český scény, tak jestli Side nezačne být v nejbližší době uznávanej jako jeden z místních nejtalentovanějších  producentů, tak to myslím bude velká chyba. On už je na dalšim levelu.



Jsi znám pro velice rozmanité až eklektické hudební sety. Jak moc je pro tebe důležitá aktuálnost desek? Jaký je třeba poměr, když jdeš večer hrát do klubu, těch zbrusu nových a těch starých. Baví tě pátrat v minulosti a kombinovat ji se žhavou současností?

No, já jsem vlastně nepřetržitě na lovu za hudbou, starou nebo novou, nejdůležitější pro mě je mít věci, který nikdo jiný nemá, protože to mě odděluje od ostatních. Fakt mě štve, když slyším někoho hrát něco, o čem si myslím, že to nikdo jiný nemá, zvlášť když je to něco, co hraju jenom já. Ale na druhou stranu mi to dodává motivaci k tomu hledat nový materiál, což  je na tom pozitivní. Fakt dopředu nepřemýšlím nad tím, kolik novýho a kolik starýho materiálu budu hrát. Všechno záleží na tom, kde a pro koho hraju. Když jsem předskakoval Wu-Tang, rozhodl jsem se pro oldschoolovej set, protože lidi tam nepřišli na party, ale na Wu. Měl jsem v rukách publikum o 7000 lidech, tak jsem si řekl, proč lidem nepřipomenout, jak dobrý byl hip hop 90. let. To ale neznamená, že jsem oldschoolovej hip hop DJ, jen jsem se to tu noc rozhodl zahrát. Když vystupuju v Německu, nehraju vůbec žádný hip hop, zvou mě kvůli síle ostatní hudby, kterou hraju. Takže je to jenom o přizpůsobení se tomu, kde jste a jaké je vaše publikum. Hodně DJ's hraje pro sebe, ale já nejsem jedním z nich...no, to jsem se už dostal trochu mimo téma. Myslím, že se snažím o rovnováhu a že se mi daří nehrát jenom nový věci nebo jenom starej shit.

Vyjmenuj 5 desek, bez kterých by ses na party coby DJ neobešel. Vyjmenuj svých nej 5 singlů/alb všech dob.

Party:

1. T.O.K - Chi Chi Man
2. Bonde Do Tiagro - Tire Camisa
3. Shy Fx Feat: UK Apache - Original Nuttah
4. The Bucketheads - The Bomb
5. DJ Shadow - Organ Donor

Osobní:

1. Dead Prez - Hip Hop
2. Jay Z - A Million And One Question
3. The Source Feat: Candi Stanton - You Got The Love (Original Bootleg)
4. DJ Assult - Ass N Titties
5. Rod Lee - Black Sheep

Co takhle nějaké oblíbené filmy z poslední doby? A co filmová muzika, baví tě?

Jasně že jo, napadají mě spousty skvělých filmů. Mám rád hlavně ty o zombících, ale za nejlepší film, který jsem viděl během posledního roku, považuju asi Little Miss Sunshine. Taky se mi hodně líbil 28 Weeks Later, možná dokonce víc než první díl (28 Days Later...). Můj úplně nejoblíbenější soundtrack je pak Big Lebowski, geniálním způsobem totiž tahle hudba sedla k filmu.

Kde si vlastně pořizuješ desky a co říkáš na nové formáty & technologie jako Final Scratch. Kupuješ si hudbu více v klasické formě či spíše té elektronické - třeba na serverech jako beatport.com?

No, Final Scratch nenávidím. Ne snad z důvodu jeho podstaty, jen jsem ho rok používal a bylo to strašný a Final Scratch 2 to samý… Teď používám Serato a je to perfektní. Myslím, že vývoj techniky znamená obrovský průlom a otevírá dveře spoustě lidí. Kupuju si MP3, protože o hodně hudby, kterou hraju, se lidi nechtěj jen tak podělit. Po hudbě pro bootlegy a mashupy je dobré pátrat hodně hluboko, protože jen tam najdeš opravdové poklady. A jelikož to nejsou oficialní releasy, je pravděpodobné, že ten skvost nikdo další neobjevil. Desky si čas od času kupuju pořád, protože některé nahrávky jsou tak vzácné, že se online nikdy neobjeví. Beatport nemám moc rád kvůli celkovému nastavení, ale hodně používám třeba Turntablelab, Unruly Records a Baltimoreclubtracks. Rád tyhle umělce podpořím 50 korunama za track, což je nic. Pokud s tím jako DJ nejsi spokojenej a chceš za hraní par tisíc, nezasloužíš si být DJ a měl by ses smažit v pekle! :) Osobně si myslím, že by si mělo víc umělců zřídit vlastní paypal účet a prodávat svoje MP3 přes myspace a webovky. Nové technologie dávají lidem možnost být nezávislí, a to je vážně skvělý. 



Největší hudební zážitek tvého života?

Co se týče DJingu, pravděpodobně předskakování před Wu (Wu-Tang Clan), to bylo naprosto fenomenální, dát to před všemi těmi lidmi. Co se týče akcí "menšího" měřítka, hrál jsem ve dvou klubech v Tokiu, to byl naprosto bláznivej zážitek. Teď v listopadu se chystám do hodně západní části Ruska, která je pro mě naprosto neprozkoumanou sférou. Mám tam zahrát na dvou akcích den poté, co budu tady v Praze předskakovat 50 Centovi, takže doufám, že tenhle výlet bude patřit mezi to nej společně s Wu…

Co vlastní produkce anebo nějaký vlastní label, jaké jsou tvé plány v tomto směru? Lákají tě vůbec tyto věci?

Vlastní produkce je pro mě hodně velkou výzvou. Jsem teprve na začátku, zrovna připravuju "Bmore" edity pro hraní v klubech, takže zatím spíš pro vlastní potřebu. Jsem ve fázi zkoušení, ale zůstaňte na příjmu! Co se týče vlastního labelu, právě teď to asi není ten nejlepší nápad, ale přemýšlel jsem o nějakém digitálním labelu, kde by mohli nejrůznější interpreti prodávat hudbu od singlů po elpíčka nebo mixy. Ale nemám zrovna obchodního ducha, takže bych musel najít někoho, kdo by do toho šel se mnou…  

Kde tě lidé mohou slyšet hrát a vůbec potkat? Mám na mysli jednak pravidelné/rezidentní akce, větší koncerty, festivaly a vůbec vše zajímavé, co chystáš do budoucna. Co web nebo myspace profil?
 
Jo jo, 3. listopadu jsme odstartovali novou party v klubu Zero, taky budu předskakovat 50 Centovi, to ostatní už je většinou v zahraničí, ale jestli máte chuť udělat si výlet do Ruska nebo Rakouska, jste rozhodně vítáni! Taky dost jezdím na turné s Emdee, ale jestli si tohle přečtete a měli byste chuť poslechnout si spíš jeden z mých eklektických setů, koukněte nejdřív na termíny na mém myspace webu. Jestli tam bude napsáno W/Emdee, tak budu nejspíš hrát jenom nějaký hip hop/reggae, protože hlava průměrného hip hopera není ještě připravená na nic nad 110 bpm! Co se týče webu, rozjíždímě jeden, kam bude naše parta zveřejňovat informace o cestách, uploadovat mixy, tracky a jinej supr materiál. Je tu taky myspace.com/djtuco a stojí za to kouknout na bailefunk.info. Píše to kamarád DJ Quime, který žije v Praze a zbožňuje všechno brazilské.

Věříš v to, že je možné změnit svět k lepšímu skrze hudbu?

To nevím, ale bylo by to prima, viď?

Co bys vzkázal čtenářům techna.cz? Máš nějaký vzkaz či poselství?

Díky moc všem, kdo vydrželi dočíst tenhle rozhovor až do úplného konce, aniž by přeskakovali. Pokud máte zájem, stáhněte si můj poslední set/sety, přijďte na naše party a prostě zůstaňte na příjmu!

Velký dík za rozhovor a tvůj čas! FlyBoyEda


Info:

http://myspace.com/djtuco
http://meanbucket.net/

DJ Tuco - Return To The Snatch Palace

01. Sizzla - Im With Da Girls (DJ ABCDEFG Remix)
02. Enur and Natasja - Calabria (Hoff Edit)
03. Dizze Rascal - Flex
04. Lloyd Banks - Hands Up (DJ Tamiel Remix)
05. Justin Timberlake - Love Stoned (Justice Remix)
06. DJ Phinesse - Let the Band Play
07. DJ Taj - Wu Tang Slide
08. SD Boys - Planeta Dominado
09. Bonde De Role - Quero Ti Amar
10. Kazey and Bulldog - Give It Up (Bmore)
11. Scotty B - Niggaz Fightin'
12. DJ Technics - Got Money (50 Cent)
13. Diplo Feat: Rye Rye - Wassup Wassup
14. Balkan Beatbox - Bulgarian Chicks
15. DJ Tamiel - Pinky's Theme
16. Rich Boy - Throw Some D's (Rustie Remix)
17. Rustie - Click Clack
18. Blaqstarr - Check Me Out Like
19. Blaqstarr - Get My Gun
20. Justice - We Are Your Friends (Scotty B and Samir Remix)
21. Cassius - Feeling for you
22. Armand Van Helden - I Want Your Soul (Crookers Crunk Remix)
23. Masters At Work V's Roman Flugel - Get Noch (Jolly Work Remix)
24. Calbria Reprise
25. DJ Bstar - Get Money Honeys
26. Night Crawlers - Push The Feeling (Dances With White Girls Remix)
27. Kanye West - Stronger (Diplo Remix)
28. Kanye West Stronger (A - Trak Remix)
29. DJ Technics and Mz Thang - No Man (acapella)
30. Lil Mama - Lip Gloss (Kid Fresh and Heterboy Remix)
31. Tati Quebra Barraco - Demole Meu Barraco
32. Booman - Get Up (Diddy)
33. Mylo - Drop the Pressure
34. Toots and The Maytalls - Pressure Drop

DJ Tuco - Bitch Fight (In The Snatch Palace)

01. Will Roc - Roc Anthem
02. Larry Tee Feat: Princess Superstar - Licky (Herve Remix)
03. Marcus Mixx - Tits, Ass, and Pussy
04. Blaqstarr - Shake It To The Ground (Claude Vonstroke Remix)
05. DJ Tuco - Imma Hater
06. Deyse - 2004
07. DJ Technics - My Life Extra
08. DJ Technics - My Life. DJ Cabide -
09. Playgroup Feat: Kc Flightt - Front 2 Back (Switch Remix)
10. Bamabounce - Its Going Down
11. DJ Booman - Fat Albert
12. Dukeyman Feat: Kotton - Baby Father
13. Bonde Do Role - Gasolina (Fake Blood Remix)
14. DJ Pinesse - I'm So Hip
15. 2 Hype Brothers And A Dog - Doo Doo Brown
16. Blaqstarr - Hands Up Thumbs Down
17. DJ Tamiel - Shot Gun Buck
18. Samir - Heater (Diplo Remix)
19. DJ Cabide - My Neck, My Back
20. DJ Technics - Crazy Ho
21. Mika - Love Today (Switch Remix)
22. Hi Jack - Hijackin' (Herve Fuck Fuck Mix)
23. Stylophonic - Baby Beatbox (Crookers Remix)
24. Simian Mobile Disco - Hustler (Armand Van Helden Remix)
25. Spektrum - Don't Be Shy (Speaker Junk Remix)
26. Fela Kuti - Zombie
 
 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016