Filmová recenze: Charlieho andílci - na plný pecky

Tak šťavnatá stehýnka a dobře udělaná prsíčka v KFC nenajdete. Ani grilovací omáčka od Helmans nepřiláká tolik chichotajících se "slepiček". Ten Charlie musí mít zvláštní kouzlo. Asi to bude jeho hlasem nebo co, vždyť žádná z jeho kočiček, pardon vlastně Andílků, jej nikdy neviděla. Zato za něj denně v nebezpečných misích (a sexy rozverných oblečcích) oddaně nastavuje krk. Zdá se, že Charlie by mohl být docela fajn chlap.

Marshall: "Věděl jsem, že mě najdete! Kolik s sebou máte mužů?"
Alex: "Jsou se mnou dvě kamarádky."
Marshall: "Ale tam nahoře je padesát chlapů!"
Alex: "Vím, není to od nás moc fér."

Charlieho andílci jedou na "plný pecky". Kdosi totiž ukradl prsteny, ve kterých jsou zakódované informace o vládním programu na ochranu důležitých svědků. Samotné jsou prsteny bezcenné, ale pohromadě se stávají cenným artiklem všech zločineckých gangů, syndikátů i yakuz chtivých pomsty. Protože si vládní zaměstnanci (asi) neví rady, je do akce povolána osvědčená Charlieho kancelář s jeho Andílky.

Tři křehké dívky Natalie (Cameron Diaz), Alex (Luci Liu) a Dylan (Drew Barrymore) se umí ohánět lépe než polovina osazenstva Matrixu a mají jednu velkou výhodu. Kromě vysoce moderní techniky (mezi niž patří i "zubní mikrofon") disponují také vražednou krásou. Prostě leckterý chlapík by si u Charlieho vybral, což rád potvrdí i Alexin přítel, filmová akční hvězda, Jason Gibbons (Matt Le Blanc ze seriálu Přátelé).

Andílci se do comicsově pojaté akce pouštějí "rychle a zběsile", takže brzy nezůstává kámen na kameni - zloduch na zloduchovi. K tomu připočtěte padlého Andílka Madison (Demi Moore), Hubeného muže (Crispin Glover) známého už z předešlého dílu, irského zabijáka Seamuse (Justin Theroux) z Dylaniny metalové minulosti a "Andělského" sidekicka Bossleyho a je jasné, že divák málem nestíhá očima "šlehat" po plátně.

Děj je jednodušší než příběhy Micke Mouse a jeho přátel, nenechte se zmást občasnými slepými uličkami (které nebudou tak slepé, pokud jste viděli jedničku) nebo tím, že Dylan se ve skutečnosti kdysi jmenovala Helen Ass (česky přeloženo celkem nápaditě jako Helen Nina Prdel). O ději ale Andílci nejsou. O čem tedy?

Veškeré náznaky jakéhokoliv děje slouží jen k tomu, aby se trojice hlavních představitelek mohla objevovat v nejrůznějších převlecích, vrtět se do rytmu známých, zlatých hitů (MC Hammer, Flashdance), občas "utrousit" narážku pro filmové fanoušky (opět Flashdance, Alexin přítel je hvězdou blockbusteru Maximum Extreme, přitom propagační materiály jakoby z oka vypadly Cruisově M:I 2), občas siláckou hlášku ("Dobře ty prsteny hlídejte, protože si je vezmeme zpátky... Asi tak za 45 vteřin."), občas vtípek (občas ho utrousí i vedlejší postava) a hlavně, aby mohla efektivně zmlátit partu námořníků (třeba) v rytmu osvědčené taneční klasiky (Black Rokin´ Beats od Chemical Brothers nebo Breathe a Firestarter od Prodigy).

Pokud vám to zní docela fajn, pak jste asi chlap. Pak se budete u Charlieho Andílků bavit. Přistupte na hru režiséra McG, tolerujte to, že všechny tři herečky ve filmu působí jako pořádně "slepice" (jde jen o přehrávání v mezích nadhledu a sebeironie) a těšte se na Demi Moore, která je i po všech těch letech stále proklatě sexy, a její promenádu v bikinách nebo závěrečný souboj s Cameron Diaz. Bože! ;)

P.S. Sympatická je cameo role Jaclyn Smith jako Jaclyn Kennedy z původního seriálu.

Charlieho Andílci: Na plný pecky
Charlie's Angels: Full Throttle