Hudební recenze: Semtam - Star Ing.

Máme pro vás připravený tip na volně stažitelné album projektu Semtam, které vyšlo na pražském labelu Kaktus Recordings. Tento netlabel zahájil činnost v roce 2001 vydáním vinylového splitka hlavních protagonistů této značky - Touchwooda (zde Stonedhigh) a Igraczecha. No a právě tento vinyl se v minulém roce občas objevil v pár free kusech na akcích, kde Touchwood vystupoval. Nevím, jestli je tento stav aktuální i dnes, ale to si vlastně můžete zjistit na obvyklých internetových místech. 12. 2. Touchwood například vystoupí v pražské Wakatě na akci Speedstop...

Na projekt Semtam jsem narazil před osmi, možná devíti lety a bylo to díky éteru Radia 1... Nutno dodat, že jsem tehdy musel dát za pravdu DJovi, který tvorbu Semtam přirovnal k hudební tvorbě, jakou kdysi produkovala například dnes již neexistující značka Pork. Měl jsem tehdy dobrý pocit, že skladba, která zněla z rádia, pochází z Čech. Podobným dojmem na mě působí i album "Star Ing." a jsem velmi rád, že vám můžu přinést pár postřehů z jeho poslechu.

Star Ing.
V bookletu stojí, že "Star Ing. it´s..." a teď následuje deset názvů skladeb. Hned první je "It´s the fullmoon in our days", skladba, kterou před léty hrával ve svých rozhlasových směnách třeba Standa Zima. Do jeho směn se dostala tato skladba zcela oprávněně. Je to takový hypnotický a poklidný breakbeat. Příjemná, možná lehce melancholická skladba, s předoucí basou a zvláštním hlasovým výjevem v pozadí, do jehož identifikace se radši pouštět nebudu.

Kryštof Koenigsmark

Do druhé skladby "It´s always there" si Semtam přizval prvního hosta, na kytaru tady hostuje Olden Yorg, který si později (v osmé skladbě) zahraje i na harmoniku. "It´s beauty of the duty" by se možná vyjímala na nějaké svižnější chilloutové kompilaci. "It´s circling round" je skladba s několika pěknými hlasovými party, podle mého názoru příjemná záležitost. V "It´s like more kebab for everybody" vokálně hostují C-lara a Pedro. Za přezdívkou C-lara se tady skrývá Klára Nemravová, která zde zpívá hodně podobně jako Charlie One.

Touchwood

"It´s a fullbus tolerance" je v podstatě drum and bass, který má možná našlápnuto lehce do liquid funku. "It´s very near" je písnička, kde už C-lara zpívá (text napsal Eu) ve stylu Kláry Nemravové. Pamětnící jistě poznají známý zvuk, kteří použili před léty pánové z The Tchendos ve své skladbě o šmoulech v coffee shopu. "It´s a kinda western" je skladba s drum and bass spodkem a foukací harmonikou. Kromě vokálního samplu zpěvačky Lin-d ještě tuto skladbu hlasově doprovázejí Pedro a Eu. Jeden z této dvojice mně v tomto westernovém dílku připomněl MC Reefaha z Otakucrew. "It´s the secrets which always choose the better life" je kompozice, která náladou může připomenout některé skladby od DJe Shadowa. "It´s so funny everybody is included" je příjemná zasněná záležitost se zvukem akustické kytary.

Semtam ft Mannex Live Cross klub 30-12-2011 by semtam

Celkově se pak "Star Ing." bude líbit asi nejvíce příznicům svižnějšího chilloutu, breakbeatu a na své by si mohli přijít i posluchači drum & bassu. Stahovat můžete zde.

Hodnocení: 4/5