Komiksová recenze: Simpsonovi: Vrací úder

Zřejmě nikdo a nic nedokáže zastavit žlutou rodinku. Televizní seriál už běží desítky let a okolo komiksového média si čtyřprsté figurky postavily taktéž masivní obranný val. Ale kdo by je vlastně chtěl vyhánět, když stále dokážou pobavit.

Na jedné nejmenované stanici, která je hodně prima a cool, začali nedávno opětovně vysílat dobrodružství rodinky Simpsonových od úplných počátků. Kdo tedy restart zachytil, měl ideální příležitost porovnat seriálový humor dříve a nyní. Při průběžném sledování se odlišnosti přeci jen více rozmělní a nevynikne tolik fakt, že v nových epizodách se explicitněji zobrazuje násilí a tvůrci se často rochní v drogách a náboženství. Frky už jen minimálně zveličují naše univerzum do absurdních rovin. Jakoby se zlehka vytrácel svět simpsonovský se svými specifickými pravidly na úkor světa reálného. Většině diváků je sice beztak šumák, proč městečko Springfield už není tak enormně vtipné jako dřív, ale pro vysvětlení je vhodná alespoň drobná zmínka, co se u žluťáků děje.

Komiksová kniha s podtitulem Vrací úder naštěstí hraje dle klasických notiček. Situace řádně přehnané, hlášky pasující k specifickým postavám a atmosféra starých známých. Tentokrát se kupříkladu Homer pustí do diety pod vedením největšího akčního hrdiny Rainiera Wolfcastlea alias McBaina, Patty se Selmou dostanou výpověď, a tak otestují pozice letušek, a děda Simpson povypráví o minulosti, kterou si pamatuje asi tak dobře jako datum narození svého syna.

Zápletky v souhrnném vydání tradičně zachycují široké spektrum postav. Prostor je věnován Itchymu a Scratchymu, reklamní plochu si zaplatil doktor Nick Rivera a najde se i krátká legrácka s Včeláčím mužem. Jako nejzajímavější provázání se seriálem však nabízí Apuova neuvěřitelná 96hodinová směna bez jediné přestávky. A schválně jestli víte, proč je zrovna tato pasáž tak zvláštní. Jde o rozvedení drobné srandičky z třináctého dílu páté řady, v němž Apu zmíní svůj legendární výkon za kasou. Leč přiznávám, to se to machruje, když zrovna v době psaní článku běžela daná epizoda v telce. Je klidně možné, že i některé další části mají přímou souvislost k některým dílům, takže hardcore badatelé budou mít zase co dělat.

Simpsonovi, co vrací úder, naštěstí poskytují dostatečné odreagování také běžným smrtelníkům, jelikož počtem vydařených hlodů jednoznačně vítězí nad předchozí Simpsorámou. Slovní rozmíšky potěší právě díky onomu návratu ke kořenům. Kvalita komiksových patálií se opětovně dostává nad průměrné hodnoty, a tak se na další knihu vyplatí čekat s radostí a optimismem.

Simpsonovi: Vrací úder

Scénář: Adam Fein, Bill Morrison, Jeff Rosenthal, Gary Glasberg a další

Kresba: Phil Ortiz, Peter Alexander, David Mowry, Tim Harkins a další