PARTYINFO

 

MARKUS SCHULZ – OPEN TO CLOSE

Datum konání:
21.05.2016 - sobota
Místo konání:
Praha - SaSaZu
DJs:
Markus Schulz
Popis:
start: 22:00, vstup: Early-bird vstupenky: Ticketportal.cz za 499,- Kč. VIP vstupenky: 999,- Kč. Vstup povolen osobám starším 18 let.
 
 
Markus Schulz: "Připadá mi, jako by ve mně opět vzplál plamen..."

V sobotu 21. května se koná unikátní akce v klubu SaSaZu - Markus Schulz v Praze předvede svůj jedinečný koncept "Open To Close" (od otvíračky do zavíračky). Začátek akce bude ve 22:00 a konec bude v 05:00, nebo později! Celý večer bude za mixážním pultem jen jediný člověk – legenda Markus Schulz. V průběhu večera se nám představí ve třech fázích. Pro zahřátí se z něj stane warm-up DJ, poté se promění v hlavní hvězdu alias headlinera a třetí fází bude afterhour DJ, který celou noc uzavře. Je na co se těšit! Důležité info: klub bude otevřen ve 21:30. Poslední vstupenky jsou v prodeji, zatímco VIP vstupenky již vyprodané. V klubu nelze platit platební kartou. Čtěte rozhovor s Markusem o vydaném albu "Watch the World" a konceptu "Open To Close"...

 

K produkci tvého nového alba "Watch the World" jsi přistoupil velmi odlišně. Můžeš vysvětlit, co je to za novinku?

To jsem určitě přistoupil. V kariéře DJe jsou alba umělce vždy velkými milníky, proto jsem chtěl strávit nějaký čas reflektováním a vyhodnocováním toho, jaký by byl příští vhodný a vzrušující krok v dalším posunu, jelikož jsem během jednoho desetiletí dokončil již pět alb. Proto se v průběhu počátečního období brainstormingu má mysl vrací zpátky do dnů, kdy jsem byl mladý. Prožil jsem si těžké dětství a ve věcech, které jsem měl rád, jsem našel více útěchy, než je obvyklé. Předmětem, ve kterém jsem ve škole nejvíce vynikal, bylo tvůrčí psaní, a učitelé mě vždy povzbuzovali, abych to zkoušel co nejčastěji. Avšak už v tomto věku, zamilován do hudby a poslechu rádia, jsem byl neskutečně odhodlán jít za svým snem stát se DJem, a to i na úkor všeho ostatního. Když se mi začaly otevírat dveře na dýdžejské frontě, mým dalším krokem byl posun k produkci. A když jste mladí, můžete vynaložit veškerou tvůrčí energii do hudby – pohrávat si se syntezátory a otáčet kolečka. A tak se moje touha po tvůrčím psaní začala vytrácet. První produkce zrozená z tohoto směru byla skladba "Destiny", kde se objevila zpěvačka Delacey, a jak víme, dnes se díky tomu, jak hluboce fanoušci na celém světě přilnuli k tématu skladby, stala jedním z těch velmi zvláštních okamžiků v mém live setu. Úspěch té skladby mi dodal více sebedůvěry k psaní písní pro celé album. Ale teď, po dokončení alba "Watch The World", mě na osobní úrovni velmi těší ponořit se do zájmu z mládí, který v začátcích mé kariéry DJe zeslábl. Připadá mi, jako by ve mně opět vzplál plamen. Nyní je všech sedmnáct skladeb alba "Watch The World" s úžasnými příběhy připraveno k poslechu pro každého.

Markus Schulz

Tvé album obsahuje 17 písní, ale deset z nich je jak v původní, tak i akustické verzi. Jaké si myslíš, že jsou konkrétní odměny a rizika, když se takové album udělá?

S výjimkou skladeb "Destiny" a "Fears" byly akustické verze, které se objevují na druhém disku alba, produkovány ještě před verzemi z disku jedna. V podstatě takhle vznikla skladba "Facedown". Ten příběh je o dvou lidech, kteří své životy zpackali takovým způsobem, že už nemají nic jiného než sami sebe, a jejich prosba je v této těžké době zůstat s tím druhým a nepodlehnout. Úprava pro rádia, tedy akustičtější verze se základními bicími nástroji, byla úmyslná interpretace, u níž jsem chtěl, aby ji lidé slyšeli jako první – pozorně si poslechli slova a porozuměli příběhu, zatímco klubová verze stylu trance byla samozřejmě ta, kterou nyní hraju v livesetech. V návaznosti na to, že lidé ocenili hodnotu příběhu, mi bylo jasné, že napsat píseň se základní kytarovou melodií je nejlepší cesta k dokončení alba "Watch The World". A tak se zrodil "akustický disk" a také mi pak dávalo smysl vrátit se a udělat skladbu "Destiny" ve stejném stylu. Jistě byl risk vypustit akustickou verzi alba "Facedown" jako první, protože se nevyhnutelně objeví část lidí vyšilujících, že se hudba hrozně liší od toho, co ode mě očekávají, ale já jsem neustále zdůrazňoval, že hlavní verze pro každého bude brzy následovat, a když si lidé na píseň zvykli, už to nebyl problém. Při tvoření tohoto alba jsem se hlavně naučil, že pokud napíšete skvělou píseň, pak bude také skvěle znít bez ohledu na to, s jakou hudbou ji spojíte. Opravdu mi to dávalo smysl nade vše ostatní. Pracovat na akustických verzích pro mě byla velmi cenná zkušenost.

Na novém albu jsi pracoval s několika umělci, jež známe z tvých posledních dvou alb "Scream", ale najde se i pár nových hlasů. Jak jsi je našel?

S většinou zpěváků jsem se setkal díky sérii speciálních táborů tvůrčího psaní, které ochotně pořádal můj management. Celkem byly čtyři – tři v Los Angeles a jeden v Bukurešti, s dalším psaním a produkcí v Londýně, v mém bytě v Berlíně a samozřejmě v našem studiu Coldharbour v Miami. Jednalo se o poznávání zpěváků, sdílení příběhů, které jsem se snažil prostřednictvím slov vložit do tvořené skladby, a zaměření se na shodu mezi slovy a jejich hlasem. I skladby "Destiny", "Summer Dream" a "In The Night" jsem vytvořil stejným způsobem. Ze setkání v Bukurešti vzešly písně "Facedown", "Soldier" a "You & I". A noví zpěváci? Někteří jsou samozřejmě známé tváře z předchozích prací, například Victoria Horn/Lady V se mnou pracovala na skladbách "Erase You" a "Winter Kills Me". Byla v LA v době, kdy jsem se účastnil jednoho z táborů, a tak ke mně přišla a vytvořili jsme to, z čeho vzniklo album "Watch The World". Jsem rád, že ji mám jako součást tohoto alba, a dokonce na titulní skladbě. S každým novým albem jsem se vždy snažil poskytnout příležitost novým zpěvákům, aby se mohli prezentovat. Mou vášní je hledat nové talenty a sdílet s nimi nápady. Mít tak bohatou škálu talentů pro spolupráci na táborech tvůrčího psaní pro mě bylo požehnáním. Věřím také, že být schopný spolupracovat s kolegy osobně je velkou výhodou, protože to znamená, že pokud je třeba změnit zpívaný text nebo techniku, lze to provést přímo na místě ve studiu, než dlouho čekat při práci na dálku.



Minulý týden jsi na internetu zveřejnil nový videoklip k písni "Love Me Like You Never Did". Jaký se váže příběh k této konkrétní skladbě?

Ano, vznikla během týdne zmíněného tábora v Los Angeles, kde jsme s Ferry Corstenem byli, a to především při rozvíjení nápadů pro budoucí materiál skupiny New World Punx, ale s dohodou, že kdyby se ve skladbách našlo něco, co by jeden z nás chtěl jako materiál pro vlastní individuální kariéru, pak bychom si dali požehnání navzájem. Ethana Thompsona jsme potkali v průběhu tohoto týdne a oba jsme si s ním okamžitě porozuměli. Pokud sledujete aktuální tvorbu Ferryho, možná už víte, že zpíval v písni "Heart’s Beating Faster" na posledním EP "Hello World". Jakmile jsem uslyšel jeho hlas, bylo mi jasné, že přesně tohle je ta skladba pro finále celého setu. Ať už by to bylo na festivalu, zatímco ohňostroj by rozzářil oblohu nad hlavou, nebo v klubu, kde by poletovaly konfety během poslední písně večera, chtěl jsem, aby tato skladba byla opravdovým hitem daného momentu. Jsem hodně spokojený s tím, jak to dopadlo. Na této tour ji zatím používám jako poslední skladbu všech mých pravidelných dlouhých setů, a je opravdu pěknou tečkou k zakončení noci.

Podle videa pro akustickou verzi "You And I" bych řekl, že jde o jednu z tvých oblíbených písní z nového alba. Co tě k této písni inspirovalo?

Určitě je má oblíbená. Zpěvačka Adina Butar zaslouží uznání za to, že byla inspirací pro můj začátek skladatelské cesty díky zkušenostem v tomhle stylu a díky tomu, že mi dokázala pomoct najít odvahu napsat, co jsem cítil uvnitř. Je takovým mým komplicem na tour. Ve skladbě je znázorněné, co vidím v průběhu bláznivého života při cestování a na turné, takže "You & I" odráží tyto zážitky. V Praze bude Adina vystupovat živě a nemám pochyb o tom, že ta skladba bude velice oblíbená u každého.

Markus Schulz

V Praze během "Open To Close" setu uvedeš nové album. Můžeš nám o tomto projektu říct trochu více?

Nejdůležitějším aspektem celé noci je to, že se jedná o "open to close" sólo set, který, jak víte, zbožňuji nejvíce – takové noci naplňují mou duši, protože jsem ochoten dělat je jen ve městech, kde mezi mnou a fanoušky existuje hluboce ceněné spojení, a Praha je pro mě pravděpodobně nejdůležitějším městem z celé Evropy. "Hlavní část" noci v podstatě oslavuje album "Watch The World" a představí skladby v živém prostředí se zpěváky a velkou vizuální prezentací. Ale na obou stranách budete mít také tradiční warm-up a část po setu, abyste se dostali zpět do reality. Takže se jedná o kompletní cestu spektrem hudby Markuse Schulze s hlavním důrazem na písně z alba "Watch The World".

Než zahraješ v klubu SaSaZu, chceš fanouškům v České republice a na Slovensku něco vzkázat?

Určitě chci. Jako vždy vám moc děkuji za vaši neuvěřitelnou podporu týden co týden. Vidím komentáře a podporu mnoha z vás během rádiového pořadu Global DJ Broadcast a vaše zprávy na sociálních médiích, takže jsem rád, že se mohu vrátit do Česka a pochválit každoroční Transmission Extravaganza. A jsem velmi pyšný, že jedu do Prahy zahrát celonoční sólo set v klubu SaSaZu. Moje mysl celý týden přemítá o významu párty k vydání alba v Praze v roce 2011 na stejném místě a myslím, že sobota 21. května pro mě bude jedním z nejdůležitějších dnů v Česku. Těším se na všechny fanoušky z České republiky, ale i ze Slovenska, Slovinska, Polska, Maďarska, Nizozemí, Německa, Velké Británie a dokonce ze vzdálenějších zemí. Udělejme z toho noc, kterou si bude naše "Schulz army" pamatovat hodně dlouho!

Akci pořádá www.UnitedMusic.cz.

 
Markus Schulz: "Do DJ bagu vezmu oříšky a ovoce..." Markus Schulz: "Jsem nervózní, když jde o tvorbu nového alba..." Markus Schulz zahraje v květnu v SaSaZu sedmihodinový set

Flyer

 
flyer
 

Fotoreporty

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016