PROFIL

 

Southeast

Profil

Projekt Southeast je tvořen dvěma producenty a djs - Paul Hubiss a Jergen. Produkování elektronické hudby se věnují již bezmála 10 let – nepočítaje základy hudebního vzdělání na hudebních nástrojích jako klavír a kytara.
Jejich společná spolupráce trvá asi 2 roky, kdy zpočátku byl jejich zvuk více hardwareový (např. Yamaha CS1x, Yamaha rm1X, Roland MC-505, Roland MC-909 ). V současné době, hlavně díky čím dál vyspělejším software aplikacím, dospěli ke kompromisu software a hardware, když převážná část jejich produkce vzniká v programu Cubase.
Jejich originální sound obsahuje prvky melodických kláves posouvané kupředu techno drivem. Samozřejmě je na jejich práci poznat sound, který hrají, když vystupují jako djs – tj. tzv. Neapolský sound.
Jejich originální live acty jsou prezentovány ze 2 notebooků, 1x midi keyboard Evolution, 1x midi kontroler UC-33 – to vše dohromady propojeno sofistikovaným softwarem Ableton. Za svoji kariéru již odehráli přes 500 vystoupení jako djs a cca 50 jako live projekt Southeast.

Rok 2004 se stal zlomovým. Začal pozváním na letní festival Veveří 2004 (2000 návštěvníků) serverem www.rave.cz, který je vybral jako největší současné talenty v České republice. Každý z účinkujících byl osloven o složení hymny festivalu a v následné anketě návštěvníků rave.cz obsadili Jergen a Paul Hubiss místo 1. a 2.!!
Po úspěšném představení široké veřejnosti si zahráli například na party Revolution s Luke Slaterem (2500 lidí) a 3. výročí klubu Fléda (1500 lidí) - momentálně druhého nejnavštěvovanějšího klubu v ČR. Klub „Fléda“ si je také vybral jako první akvizici do svého nově vznikajícího bookingu!

V posledním roce si jejich tvorby konečně všimli i tři zásadní osobnosti elektronické hudby v ČR a brazilský dj a producent „Marcello K2 aka The Pusher!“.

Zakladatel taneční scény v ČR a pořadatel největšího festivalu Summer of Love (10 000 lidí) Aleš Bleha zařadil jejich 2 tracky na kompilaci vydanou časopisem Xmag. Ocitli se tak ve společnosti jmen jako Miss Kittin, Alter Ego, Chris Liebing, Umek…Zároveň je zabookoval na festival Summer of love 2005!

DJane Lucca (1. místo v Czech dance Awards 2003 / kategorie dj roku) vydala 4 jejich tracky na mixované kompilaci časopisu Gamestar a pravidelně je také zařazuje ve svých setech po celém světě.
Díky jejich stoupajícímu kreditu zvukových inženýrů a talentovaných tvůrců je oslovil o spolupráci na připravované desce a videoklip DJ Orbith (1. místo v Czech dance Awards 2002 / kategorie dj roku) a úspěšná spolupráce proběhla i s brazilským Marcellem K2. (Advanced records, Giant & Dwarf), která vyústila na začátku září 2005, kdy vydávají na prestižním německém labelu Frisbee vynil „BKR feat. Southeast – Brazilian Heat“. Na labelu Frisbee vydávají třeba Ricardo Villalobos, Monika Kruse, Voodooamt aka Patrick Lindsey, Vanguard, Paul Brtschitsch, Roland Casper...Vydaný vynil už hrají třeba Laurent Garnier, Mauro Picotto, Monika Kruse...!
Z předchozích úspěchů stojí za zmínku účast jedné poloviny Southeast – Paula Hubisse v projektu labelu Techex, který byl vůbec prvním techno labelem v ČR. Jeho track vyšel na desce společně se španělským DJ Bando a chorvaty Ogi a Carl Max.

 

Rozhovor

Asi mi dáte za pravdu, že loni jste na poli elektronické muziky poměrně zabodovali. Namátkou můžu zmínit spolupráci s brazilským producentem Marcellem K2, DJem Orbithem, ale i vydání vašeho výlisku u německé značky Frisbee. Pojďme to vzít ale hezky od začátku a zavzpomínejme na roky dávno minulé… Jak vypadal ten start, než se takové úspěchy dostavily?

Hubiss: Já jsem taneční hudbu začal poznávat v roce 96´, možná 97´. Tehdy jsem hodně chodil do břeclavské Koruny, kde frčely v té době ještě tzv. rave a house párty. Takový ten správný androš, který tu teď docela chybí... No a vzhledem k tomu, že mě tak nějak od malička baví elektronika a koumání nad střevy elektronických mašinek, tak jsem si sestrojil mixák (který mimochodem funguje výborně dodnes), k tomu natunil pár starších gramofonů a začalo se mixovat. :)

Jergen: U mě to bylo o maličko později, tuším, že asi v roce 1998 jsem se začal řadit mezi ty prudiče, kteří na diskotékách kecali DJům do toho, co mají zahrát, aby člověka patřičně uspokojili. :) Tenkrát jsem se vrátil z návštěvy Anglie a to jak to tam žilo, mě neskutečně nakoplo. Takže tehdy jsem se vlastně taky poprvé dotknul gramofonů. S Pavlem jsme se poznali asi o rok později na diskotéce v Mutěnicích, kde v té době kupodivu frčel i androš a také jsme si spolu poprvé zahráli.

Takže jestli dobře počítám, desky už pouštíte osm let… Jak dlouho už ale skládáte vlastní tracky a na čem probíhaly ty první osahávačky?

Hubiss: U mě to bylo zhruba v té době. Na svém prvním počítači, myslím že to bylo AMD 300MHz, jsem se doma prohraboval všemožnými hudebními programy a zkoušel, co to všechno umí… A diky tomu vznikaly různé zvukové studie. :) Později přibylo několik hardwarových mašinek, které momentálně nahradil opět počítač...

Jergen: Já jsem si prošel hudebkou (kde jsem měl základy hry na klavír a kytaru), v jedenácti jsem si začal hrát s Fast Trackerem, ve čtrnácti s gramofony a tak to šlo postupně dál.

Za těch pár let se neskutečně posunula směrem kupředu technika, vy jste stihli nasbírat zkušenosti, takže jak vlastně vypadá alespoň v kostce vaše živé vystoupení?

Jergen: Mozkem našeho živáku je program Ableton, který nám díky svým obrovským možnostem dovoluje dělat téměř všechno, co potřebujeme. K tomu používáme dva notebooky, midi kontroler UC-33 pro úpravu zvuku a klávesy Evolution.

Hubiss: Dříve jsme používali ještě groovebox Roland MC-909. Jinak občas zapojíme do našeho vystoupení nějakou mašinku, co se zrovna namane, třeba Korg MS-10, nějaký efektor nebo klidně jen mikrofon. :)

Ve vašich promo materiálech jsem se dočetl, že už máte za sebou přes padesát vystoupení. Je každé jiné? Necháváte se strhnout atmosférou a vše vyrábíte přímo na místě, nebo jak to vlastně ve finále všechno vypadá?

Pokud máš pocit, že vlastně v klubu předvedeme obsah notebooků a komponujeme přímo na pódiu, tak to tě asi zklameme… Všechny naše věci musíme předem předpřipravit, pouze to v návaznosti na atmošku, prostředí a třeba hrací čas jinak efektujeme, skládáme či různě doplňujeme, protože ono není technicky možný přijít na vystoupení absolutně nepřipraven. To si netroufne vlastně nikdo po celém světě! Samozřejmě vystoupení neustále doplňujeme o nové věci, na kterých zrovna pracujeme a díky tomu je vlastně i svým způsobem testujeme na publiku. Pak je ve studiu na základě toho ještě předěláváme.

Když se ohlédnete za uplynulým rokem, které vystoupení ve vás nechalo vzpomínky na celý život? Kde jste měli největší odezvu na váš výkon?

Jergen: Pro mě to jednoznačně bylo hraní na Slovensku, na letišti v Senici! Když přemýšlím nad tou odezvou, tak myslím, že asi loni na SOL, když Orbith zahrál jednu z našich společných skladeb a celá hlavní stage měla ruce nahoře, to byl fakt super pocit, když vidíte, že vaše tracky na lidi fungují. Trošku jsem se tím zbavil mindráku, protože myslím, že dřív jsme s tím měli občas problém, dostat lidi správně do varu.

Hubiss: Mě to taky hrozně bavilo na Summer Of Love. Super bylo, jak k nám při hraní dorazila Sian Evans z Kosheen v dost podroušeném stavu a ptala se, kde máme mikrofon, že nám do toho bude zpívat… :)

Jak je to naopak s plánovanými vystoupeními? Kam byste naše čtenáře chtěli pozvat?

Rozhodně 24. února na další Apokalypsu, která se ponese ve schranzeovém duchu. My se netajíme heslem: “Pryč se schranzem!” a budeme moc rádi, když si lidi najdou čas i na naše vystoupení, které schranzeové rozhodně nebude. :) No a třeba 10.2. si nás můžete poslechnout v pražské Roxy.

Na začátku jsme mluvili o vašich úspěších v loňském roce, co vás čeká v nejbližších měsících?

Moc bychom si přáli, aby už konečně Orbithovi vyšel ten dlouho slibovaný debut, protože hudba stárne strašně rychle a vzhledem k tomu, že jsme se na desce značnou měrou podíleli, neradi bychom přišli mezi lidi s poněkud vyčpělým zvukem. Kromě toho 13. ledna se uskutečnila premiéra muzikálu, v němž je také hodně naší muziky. Jinak usilovně pracujeme na nové desce a promo setu.

Databáze DJs u nás vzniká ve spolupráci se Speed 8, takže i vás se zeptat musím… Vyzkoušeli jste někdy tzv. „smart drugs“ a co si o nich myslíte?

Smart drugs nepovažujeme za nic špatného. Nejsou ničím ilegálním, protože se s nimi setkáte od energy drinků, přes doplňky stravy, různé vitamíny až po specifické léky. Navíc v dnešní poměrně uspěchané době mohou být přínosem. Každopádně nic se nemá přehánět.

Rád bych vám oběma poděkoval za příjemné povídání a popřál ještě více úspěchů s vaší produkcí i živým vystupováním a doufám, že si vás budu moct také někdy vychutnat tady v Praze!

Bylo nám potěšením a rádo se stalo

ptal se Myclick v lednu 2006

 

Diskografie

Vinyls:
- TechEx 002 ( released 05. 2002 )
- TechEx 003 - Transcontenental ep / 2LP ( released 06. 2002 )
- Frisbee 065 - Bkr feat Southeast / Brazilian Heat ( released 09. 2005 )

Appearances on cd compilations:
- BE - Bassline Elektronik (2004)
Demoline Re:Fresh vol. 2
- XMAG ( 11. 2004 )
Future Sound of Dance World
- XMAG ( 11. 2004 )
Technoclash of Civilisation? DJ Mix presented by Aleš Bleha
- HARD TRIP ( 2004 )
Mixed by DJ BOSS (KneDeep)
- GameStar 57 (28.11.2003 )
Mixed by DJ LUCCA (Definition Records)
- Dj Tuner ( 9. 2005 )
Techno Ride 1
- Sound Connection Volume II ( 2005 )
Summer of love 2005 mix
- Cherry Moon(2005 Belgium www.news.be)
mixed by DJ Youri Parker

 

DOPORUČUJEME

 
Syncopix: "Inspiruji se dnem i nocí, pláčem i bojem, opilcem i krásnou dívkou..." The Advent: "Na Apokalypsu se s Industrialyzerem těšíme už od jara!" Report z Drum Affection od Katky Hudební recenze: Kaiserdisco - In No One´s Shadow Shades Of Gray sedmnáctkou u Nightphunk Recordings Sonority a Jock The Lock hned sedmkrát na netlabelu Melodica Jackpot od Fusi & Johnson dalším titulem u Tribal Vision Sato-San To chystají na konec listopadu konečně album Report ze Sound Of Da Boombox od Kickita Report z koncertu Jóhanna Jóhannssona od Myclicka Report z Trasmission – Future Cities od Čéši Report z párty Shadowbox se Syncopixem od Katky Nažhavte se na Apokalypsu sety zahraničních vystupujících! Skyline: "U Private Madness, Public Danger jsme měli od začátku jasno..." United Flavour právě dokončují nové album Hudební recenze: Spirit Catcher - Partners In Crime Report z koncertu Trickyho od Myclicka SHato & Paul Rockseek právě debutovali s Orange Comrades Report z 15. narozenin LMB s The Brand New Heavies od Myclicka After TV z Flow se Sébastien Légerem od Jana Frejma Report z koncertu Crystal Castles v LMB od Vlasty Ševra Audiofly: “Náš label Supernature má za úkol podporovat nové talenty!“ Report z Wonderland Night od Čéši Petit Western dalším EP od Meraka Spirit Catcher: "Kostel? Možná to nejlepší místo pro chytání duchů!" Report z akce Apokalypsa The Bells od Čéši HD videa z Apokalypsy HD videa z Transmission od MHD Scott Ferguson: "Pro mě je důležité, aby to lidi nutilo tancovat, smát se, případně brečet či si zpívat..." Debutem nového labelu MOSP Recordings je Siberia od Michala Poliaka
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016