PROFIL

 

Tazz

Profil

Vlastním jménem Jan Kolář se k elektronické taneční hudbě se dostal poprvé v roce 1997, když navštívil poprvé klub Roxy. Byl to pro něj úplně nový zážitek a poté začal častěji navštěvovat různé kluby a více se zajímal o Djing. Později začal hrát v místním klubu na CD. V té době hrával jiný hudební žánr než dnes, avšak pomohlo mu to v utříbení jeho hudebního vkusu. Brzy se však pro něj stali zajímaví djs jako Jimmy Van M nebo John Graham. Jednou opět navštívil v Roxy párty ZEN, kde zrovna hrál Jimmy Van M. Dá se říci, že jeho set otevřel TAZZovi dveře do světa hudby, kterou hledal.
V dnešní době se již delší dobu věnuje hraní hudebnímu žánru progressive a snaží se ho dostávat více mezi lidi, o cemž svědčí i jeho aktivity. Jeho zvuk se dá charakterizovat jako našláplé rytmy s atmosferickými melodiemi a zvuky, hutnou basou, emotivními vokály, groovy náladou a stále plné energie. TAZZ je perfekcionista, z jeho mixovani je cítit záliba v dlouhých prolínavých mixech a nahlých gradací a nájezdů. Je také fanatik do technických vymožeností, a od roku 2005 používá při svých vystoupeních navíc externí efektor. Sám říká: "Nebaví mě za gramofony jen tak stát, ale vždy se snažím dostat z hudby a nabídnuté techniky maximum". Jeho demo 2xCD s názvem Emotion&Essence bylo hudebním časopisem XMag v čísle 11/2003 ohodnoceno pěti hvězdičkami, což je největší možný počet, který lze získat. Díky tomu také začal dostávat nabídky na hraní na festivalech jako legendární Open Air Field či Summer Of Love.
V roce 2005 nahrává další demo, které v XMagu získává opět skvělé ohodnocení a k jeho jménu se připisuje známka dje s výbornými demo nahrávkami a tradičně přesnými mixy. TAZZ při hraní v menších klubech či barech rád navozuje deep a funny atmosféru, na větších akcích pak rád hraje svižnější a valivý progressive, ovšem pouze pokud mu to nálada publika dovolí. Od roku 2002 také začal pořádat letní open air mejdany na koupalisti Džbán či Electronic Music Festival v Roztokách. V roce 2003 založil hudební seskupení Djs Progressive Session, které seskupuje české a slovenské Djs, kteří se hudebnímu stylu progressive věnují již dlouhou dobu.
Za dobu svého djování již projel kluby po celé republice, občas se také vyskytuje na Moravě, příležitostně i na Slovensku. Jeho live sety jste již mohli slyšet v radio pořadech jako Dance Extravaganza na Evopě2, radio Akropolis, Live61, Kiss FM, Rádio Vysočina, Kiss Publikum a na anglickém Smoke FM. V roce 2004 TAZZ odjel na roční stáž do Londona, kde se setkal se spoustou zajímavých lidí a získal další zkušenosti. Zahrál si také v klubech jako AKA@The End, Back2Back, The Brixton Telegraph či na plážové open air akci v Brixtonu. V roce 2001 jej vzala do bookingu agentura White&Round, pod kterou hraje dodnes a působí jako její externí spolupracovník.

text: tazz

 

Rozhovor

Ve své biografii píšeš, že jsi své působení na taneční scéně vesměs začínal v klubu Roxy zhruba před osmi lety. Jak si na tuhle dobu pamatuješ a co vlastně říkáš na znovuotevření klubu po jarních problémech?

Ahoj, nevím jestli bych přiřkl své působení na taneční scéně zrovna této době, avšak možná z určitého pohledu ano. :) V té době jsem se vlastně poprvé setkal s taneční hudbou a hledal směr, který se mi nejvíce líbil. Na tu dobu vzpomínám velmi rád, neboť to byly časy pro mne těch největších mejdanů, kam lidé chodili prvořadě za hudbou. Co se Roxy týče, nevěřil jsem že tento klub někdy vůbec může ukončit svou hudební produkci, a tak jsem jako spousty dalších vyčkával a doufal, že se do Roxy opět vrátí pravidelné noci. Těším se, že znovuotevření Roxy přitáhne zpět do klubu lidi, kteří tam pomáhali tvořit v mnoha případech nezapomenutelnou atmosféru

Můžeš nám ve stručnosti popsat, jak jsi se hudebně během celého svého života vyvíjel?

Když jsem začínal hrát, tedy někdy v roce 2000, hrával jsem trance ve stylu, jaký se dnes hraje na těch megalomanských indoorových akcích. Během roku jsem postupně začal hledat něco jiného, až jsem narazil na progressive. V té době toto slovo ještě nebylo tolik zkomercionalizované, takže to pro mě znamenalo hudbu která se dala charakterizovat jako house se svižnějšími podklady a melodickými motivy. U toho jsem v podstatě zůstal dodnes...

Dnes je tvým favoritem evidentně styl progressive house. Kdo patří mezi tvoje vzory, nebo minimálně kvalitní zdroje inspirace?

Nevím jestli mám nějaké djské vzory, ale na světě je pár djs ke kterým mám velký respekt. Za uplynulý rok, který jsem strávil převážně v londýnském klubu The End, jsem měl možnost slyšet a osobně poznat mnoho světoznámých djs. Ať už je to prvořadě James Zabiela za jeho umění s technikou a improvizace, Laurent Garnier za jeho žánrovou pestrost a přístup k lidem, nebo Sasha za hudbu kterou dělá.

Vím, že máš za sebou poměrně dost dobrého angažmá. Přesto, ale určitě není úplně jednoduché se uchytit. Jaká je podle tebe situace začínajících DJs? Mají ještě šanci?

Dnešní době velké konkurence a přesyceného hudebního trhu s djs není lehké se někde prosadit. Na párty můžete narazit na dje, který k hraní přišel jako slepý k houslím, zatímco kvalitní djs sedí doma na zadku. Bohužel v dnešní době již někteří promotéři nemají na prvním místě při výběru dje jeho kvalitu, ale výběr ovlivňují i jiné faktory. Přesto si však myslím, že budoucnost patří djům, kteří dokáží nabídnout něco nového nebo překvapit. Takže šance začínajících djs záleží pouze na jejich umění.

V několika posledních měsících se s DJskými soutěžemi roztrhl pytel. Myslíš, že mají smysl?

Djské soutěže určitě nějaký smysl mají. Třeba touto cestou se může objevit skrytá djská hvězda a odstartovat svou kariéru :). Otázka která se však nabízí při velkém počtu djských soutěží je, jestli se soutěží také nevyužívá pro získání větší pozornosti potenciálních návštěvníků na avizovanou akci....

Co aktuálně najdeme ve tvém DJském kufru? Věnuješ se i jiným stylům?

Tak v mém kufru teďka najdete jen nějaké pecky a pár posledních promo releasů, které jsem si ještě přivezl z UK :). Doba digitalizace je neúprosná, a tak i já jsem byl nucen pochopit, že je lepší chodit hrát na párty s batůžkem na CD než s 20kg kufrem.... :) . Jak jsem již výše rozvedl, tak se věnuji hlavně stylu progressive house. Tato hudba se však nehodí do všech velikostí podniků, takže si občas v malých klubech rád zahraji také house s houpavými rytmy a skrytou energií...

Čeho bys chtěl jako player vůbec dosáhnout? Máš nějaký cíl, nebo hraní bereš primárně jako hobby?

Jako dj žádné vytyčené cíle nemám, neboť kolikrát ani nevím co bude zítra, natož někdy později. Mám nějaké sny, ale o těch se nemluví, jinak by se nesplnily :). Chtěl bych zkusit skládat hudbu, ale čas mi to zatím nedovolí. Prozatím se tedy snažím dělat něco pro to, aby hudební styl progressive nezůstal u nás na pokraji zájmu, a přinášet lidem, kteří se o tento styl zajímají, hudební informace. K tomu v podstatě slouží projekt Progressive Session, který jsem kdysi založil. Aktuálně je spuštěna nová verze stránek, kde naleznete spousty zajímavých informací a hudby ke stažení...

Tenhle rozhovor sponzoruje Speed8 a proto trošku tradiční, ale velmi oblíbeného life stylu? Jak vůbec žiješ? Jsi stále v Čechách nebo cestuješ?

Jak žiji.... no spíše přežívám. Po roce stráveném v Anglii jsem se musel rychle vzpamatovat a přeorientovat na jiné povinnosti jako je škola, práce atd. Mám hodně aktivit, kterým se věnuji, takže mi moc volného času nezbývá. Ten zbylý čas trávím většinou s přítelkyní a když je možnost, tak vyrážím někam sportovat nebo do přírody.

Říkají ti něco "smart drugs?" Speed8 přišel na trh s novým balením a co vím, je velice populární!

Ano, to říká :). "Smart drugs" a různé stimulanty mají širokou oblast užití. Já používám Speed8 převážně na podporu soustředěnosti a v období zvýšené zátěže, třeba při učení. Je to super, akorát si musíte dávat pozor, kolik toho pijete. Pak už je to totiž o něčem jiném.... :)

Fajn. Nějaké perspektivy, hraní, mejdánky?

V dohledné době se asi nejvíce těším na hraní na párty Evolution 16.12. v ostravském Fabricu, což je rezidentní noc Martina Grednera. Zahraji tam na speciálním vánočním konání i se svým externím efektorem, se kterým jsem začal vystupovat od tohoto podzimu. Aktuálně dělám na svém novém demo CD, které bude ke stažení od příštího týdne na webu www.progressivesession.net . Nějaké mejdánky určitě budou, něco připravuji, ale o tom až později. Do té doby bude vlastně ještě jeden mejdánek v klubu Tornero v Roztokách u Prahy, kde zahraji se svými kamarády djs mr. Cookie, Ondrej K a producenty ze Sype Sound Sytem.

Ještě jedna věc mě v závěru napadla, jak trávíš Vánoce? Máme je už za dveřmi…

Vánoce jdou zatím mimo mě, jako vždy se jim věnuji teprve pár dní před štědrým dnen, a až o svátcích na mě dolehne jejich atmosféra. Těším se, že Vánoce strávím opět doma, a doufám že budou plné sněhu, a ne jako deštivý slejvák v Londýně... :)

 

Sety

www.progressivesession.net/index.php?section=download&subcat=1&lang=_cs
 

DOPORUČUJEME

 
Syncopix: "Inspiruji se dnem i nocí, pláčem i bojem, opilcem i krásnou dívkou..." The Advent: "Na Apokalypsu se s Industrialyzerem těšíme už od jara!" Report z Drum Affection od Katky Hudební recenze: Kaiserdisco - In No One´s Shadow Shades Of Gray sedmnáctkou u Nightphunk Recordings Sonority a Jock The Lock hned sedmkrát na netlabelu Melodica Jackpot od Fusi & Johnson dalším titulem u Tribal Vision Sato-San To chystají na konec listopadu konečně album Report ze Sound Of Da Boombox od Kickita Report z koncertu Jóhanna Jóhannssona od Myclicka Report z Trasmission – Future Cities od Čéši Report z párty Shadowbox se Syncopixem od Katky Nažhavte se na Apokalypsu sety zahraničních vystupujících! Skyline: "U Private Madness, Public Danger jsme měli od začátku jasno..." United Flavour právě dokončují nové album Hudební recenze: Spirit Catcher - Partners In Crime Report z koncertu Trickyho od Myclicka SHato & Paul Rockseek právě debutovali s Orange Comrades Report z 15. narozenin LMB s The Brand New Heavies od Myclicka After TV z Flow se Sébastien Légerem od Jana Frejma Report z koncertu Crystal Castles v LMB od Vlasty Ševra Audiofly: “Náš label Supernature má za úkol podporovat nové talenty!“ Report z Wonderland Night od Čéši Petit Western dalším EP od Meraka Spirit Catcher: "Kostel? Možná to nejlepší místo pro chytání duchů!" Report z akce Apokalypsa The Bells od Čéši HD videa z Apokalypsy HD videa z Transmission od MHD Scott Ferguson: "Pro mě je důležité, aby to lidi nutilo tancovat, smát se, případně brečet či si zpívat..." Debutem nového labelu MOSP Recordings je Siberia od Michala Poliaka
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016